Blog 6- ( Bijna) 4 maanden Bali

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer met een nieuw verhaal! De afgelopen maand is voorbij gevlogen en het besef komt nu wel steeds meer dat ik over 5 weken alweer thuis ben. Wow! Eerst nog maar lekker genieten hier.  Ik zal jullie bijpraten over wat ik de afgelopen maand heb gezien en gedaan.

Als eerste ben ik een heerlijk weekend naar Kuta geweest met vriendinnen. Een soort Lloret de Mar op Bali. Het voelt echt alsof je in het westen bent, wat een kuta-beachverschil met het noorden van Bali. Een heerlijke smoothie-bowl gegeten, die vind je erg veel in Smoothie bowlhet zuiden van Bali. In Kuta zijn we lekker uit geweest in discotheken ( die mis ik wel een beetje hier in Noord-Bali) en zijn we wezen surfen. Dat was gaaf om te doen! Veel zout water gehapt en omgeslagen haha maar uiteindelijk lukte het om een golf te pakken en te blijven staan!

BehandelingMet onze stage zitten we nu in de afrondende fase. We hebben alle vragenlijsten binnen en zijn het onderzoek nu aan het afsluiten. De behandelingen proberen we steeds meer over te dragen op de lokale staf, zij moeten het over een aantal weken namelijk echt zelf doen. Verder zijn we veel bezig met schoolopdrachten, daarSchoolwerk op kantoor hebben we nu de tijd voor. En ja daar krijg je lelijke kantoor-selfies van. De folder die we hebben gemaakt over klompvoeten is inmiddels 1000x gedrukt en wordt al volop uitgedeeld, leuk om te zien!

Posyandu
De vulkaan Agung heeft een aantal keer een kleine uitbarsting gehad waardoor het vliegverkeer een paar dagen stil gelegen heeft. Van de uitbarstingen zelf heb ik kawah putih 2verder gelukkig niks gemerkt. Wel wilde ik precies in die periode naar Bandung op Java vliegen om samen met Priya een weekend door te brengen. Dat was dus even spannend maar gelukkig was het vliegveld precies op tijd weer open! Super leuk en gezellig om elkaar weer te zien. Een erg gaaf weekend gehad. Samen naar een vulkaan geweest en naar de Witte Krater ( Kawa Putih). Dat was echt een hele mooie plek waar we veel foto’s hebben gemaakt haha. ’s Avonds zijn we naar de hotsprings geweest. Dat was wel nodig want in Bandung was het een stuk kouder Hotspringdan op Bali. Wel gek om tussen alle moslims in je bikini te lopen, we voelden ons erg bekeken. Verder zijn we naar een drijvende markt geweest. Erg gezellige sfeer en heerlijk eten. Ik dacht dat het verkeer op Bali een chaos was, maar het verkeer in Bandung sloeg alles. Daar staat het letterlijk bijna altijd vast en een route die je normaal in een uur kan rijden, daar doe je nu 4 uur over. Gelukkig hadden we een chauffeur, we hebben dus veel tijd gehad om bij te kletsen in de auto.
Kawah putih Mondkapjes

Helaas ben ik na dat weekend erg ziek geworden. Ik had een fikse griep te pakken waardoor ik een week niks kon doen behalve slapen en nauwelijks kon eten. Gelukkig ben ik nu weer helemaal opgeknapt. 😊

Precies toen ik weer beter was, kreeg ik erg leuk bezoek. Diana kwam na haar reis door Nieuw-Zeeland een paar dagen op Bali langs voordat ze naar huis zouWaterval vliegen. Super leuke tijd gehad, erg veel gedaan. We zijn in het noorden dolfijnen wezen spotten, hebben van watervallen gesprongen en gegleden, door de rijstvelden gereden en in enge hutjes geklommen. Verder hebben we 2 jongens ontmoet die in een super vette villa aan het strand in Lovina verbleven. Daar waren we uitgenodigd om te komen eten en drankjes te doen. Erg gezellige avond gehad. Daarna zijn we naar Canggu vertrokken waar we als eerste hebben gesurfd. De golven waren wat minder maar het was Dolfijnen kijkennog steeds leuk om te doen! De branding was erg heftig, daar kwam ik maar moeilijk doorheen en ik viel vaak. In heel Canggu heerst een relaxte sfeer. Na het surfen is er een feest in een bar waarna iedereen naar de afterparty op het strand gaat super leuk! De tweede dag in het zuiden zijn we met de scooters naar Uluwatu en Nusa Dua gereden waar we prachtige stranden, een waterbowl en het licht festival hebben bezocht. Super gave route! Die avondUluwatu regende het helaas erg hard, waardoor de feestjes op het strand niet door gingen. Wel een gezellige avond gehad met de mensen uit het hostel. De laatste dag hadden we een uur gereden om de Hidden Canyon te bezoeken. Bleek hij helaas dicht te zijn vanwege het hoge water. Toen zijn we maar naar een soort dierentuin gegaan waar we allemaal enge beesten mochten vasthouden en hebben we alsnog een klein stuk van de canyon kunnen zien, super vet!
LegiaanToen zat het weekend er weer op en is Diana naar huis gevlogen, erg leuke tijd gehad samen!

Rijstvelden

Nu nog een weekje werken en dan komt volgende week op tweede kerstdag mijn familie aan op Bali. Erg veel zin om ze alles te laten zien hier!

Tot het volgende blog!   Springen waterval

1. Carla Massink:
    18 december 2017
    Superleuk verhaal weer. Zo te zien en lezen vermaak je je goed. Nu de laatste weken nog genieten van alles. Tot snel. Xxx
  2. Margo:
    18 december 2017
    Superveel heb je weer gezien en beleefd die sprong van de waterval was spectaculair. En wat leuk dat je vriendin langskwam. En niet te vergeten diana, dit beleef je waarschijnlijk maar een keer dat jullie samen waren op bali. Zo geweldig wat jullie allemaal hebben gedaan. Nou nog een weekje werken en dan is je fam er al. Wat h ebben ze er zin in, en wat vindt mic h elke het spannend vertelde ze gisteren . Nou geniet ervan over een paar weekjes zit je weer in het koude kikkerland. Bedankt voor je blog. Grietsjes van ons.
  3. Fenneke:
    18 december 2017
    Heerlijk blog weer, Nicci. Ik geniet echt mee van je verhalen. Pfffooee dat surfen lijkt me pittig zeg!
    We kijken er thuis enorm naar uit om jou weer in het echt te zien! Het schiet nu op, hè.
    Heel veel plezier nog en tot volgende week xx
  4. Riet:
    18 december 2017
    Wat een mooi blog. Heerlijk jou zo te zien genieten. Goed vooruitzicht nog een week en dan je ouders en zussen weer te zien. Nog een fijn verblijf op bali vr. gr.riet
  5. Roberto:
    Hi Nicole
    Leuke foto’s en fijn verhaal. Wij kijken ook uit jou weer te zien. Nog 7 nachtjes slapen !!
  6. Ineke:
    19 december 2017
    Hoi Nicole
    Wat mooi wat je allemaal beleeft en zo leuk dat je Priya en Diana hebt ontmoet, om samen mooie dingen te beleven. Echt bijzonder als jullie daar straks samen op terug kunnen kijken.
    Fijn dat je weer beter bent en zoveel impact maakt voor alle kinderen met een klompvoetje in Bali.
    Voor straks fijne feestdagen en vakanties gewenst samen met je familie in Bali!
    Groetjes Ineke
  7. Nicole:
    19 december 2017
    Bedankt voor de leuke reacties! Jullie ook allemaal fijne feestdagen!