Blog 2- Start bij Stepping Stones

13 september 2017 - Lovina, Indonesië

Hallo allemaal,

Hierbij mijn volgende blog! Ik ben alweer 1,5 week aan het werk bij Stepping Stones. De tijd vliegt voorbij. Het is wel wennen aan het Balinese ritme hier haha. Het gaat allemaal wat meer op het gemak en erg rustig aan. Balinezen vinden het helemaal niet erg om een hele dag niks te doen. Dat ben ik met mijn drukke agenda niet echt gewend haha. De taal maakt het soms ook wel lastig. Ik krijg nu nog een extra cursus Indonesisch zodat we ons wat beter kunnen redden tijdens de huisbezoeken.

Voorlichting KadekIn de eerste week heb ik vooral meegekeken wat de stichting allemaal doet. We zijn op bezoek geweest bij de stichtingen waarmee Stepping Stones samenwerkt om te zien wat die stichtingen allemaal doen. Leuk om te zien hoeveel verschillende projecten er zijn. Verder zijn we naar verschillende posyandu’s geweest. Dit zijn een soort

Posyandu voedselpakketjeconsultatiebureaus waar allemaal kinderen met ouders tegelijk komen om gewogen en gemeten te worden en om eventuele vaccinaties te krijgen. Het is bizar om het verschil met Nederland te zien. Hier wordt echt alleen naar lengte & gewicht gekeken en wordt de motorische ontwikkeling niet in de gaten gehouden.Team posyandu Gobleg Dit is de reden dat stafleden van Stepping Stones voorlichting geven over de vroegherkenning van handicaps. Door het geloof in reïncarnatie en karma denken de mensen op Bali dat je wordt gestraft wanneer je een kind met handicap krijgt. Hierdoor worden de kinderen veel weggestopt omdat mensen zich ervoor schamen. Dit maakt het lastig om tijdig te starten met de juiste behandeling. Dat is waar stichting Stepping Stones zich op richt, voorlichting geven over verschillende handicaps zodat kinderen zo snel mogelijk de juiste behandeling kunnen krijgen. Bijzonder om hier ook een klein steentje aan bij te kunnen dragen.

Inske & ik zijn deze week aan de slag geweest met interviews bij verloskundigen en met het geven van lessen over cerebrale parese aan de stafleden. Volgende week gaan we voor het eerst op huisbezoek, ben heel benieuwd hoe dat zal zijn! De huisbezoeken en posyandu’s zijn allemaal heel ver weg in bergdorpjes. Prachtige ritjes met de scooter door de bergen en rijstvelden om er te komen, echt genieten. De eerste week ben ik nog maar wel achterop gegaan tijdens het werk.

Het is heerlijk om elke avond in Lovina langs het strand rond te lopen.Zonsondergang Lovina Je hebt meteen weer een vakantiegevoel. Uiteten is hier goedkoper dan zelf koken dus dan is de keuze snel gemaakt 😊. In de weekenden zijn we er veel op uit geweest met de scooter. Helemaal naar het oosten van Bali gereden en daar watervallen en tempels bezocht. Onder deze waterval kon je een douche nemen, wat gaat dat hard! De rit ernaar toe was super gaaf! Echt een onwijs hoge heuvel op gereden. Ik durfde bijna niet meer naar beneden te rijden, zo stijl was het.

Waterval springen

Wel een super mooi uitzicht over bijna het hele eiland en de vele rijstvelden. De volgende dag zijn we naar watervallen geweest waar je vanaf kan springen en kan glijden. Gaaf om te doen! Verder zijn we ook nog wezen snorkelen bij het Menjagan eiland. Alleen de tocht met de boot was al super gaaf! Keihard! Super mooie blauwe zee, echt heel veel vissen etc. gezien. Binnenkort ga ik starten met een PADI duikcursus, veel zin in gekregen door het snorkelen!

In de avonden lekker uit naar verschillende bars en clubs hier. Een groepje Nederlandse meiden ontmoet en veel locals waarmee we na het stappen naar het strand gaan om te chillen bij het kampvuur. Het is wel een gek gezicht dat iedereen hier na het stappen gewoon op de scooter of in de auto stapt, dat is in Nederland wel anders haha.

Morgen begint het Lovina Beach festival. Het hele strand is versierd en er komen allemaal verschillende Balinese optredens. Morgenavond gaan we daar samen met de vrouw uit ons hotel heen. Lijkt me erg leuk!

Dat was wel weer even genoeg 😊! Tot het volgende blog!

Waterval douche

1. Ria:
    Mooie fotos Nicole. Leuk om te volgen
  2. Ineke:
    13 september 2017
    Wauw, wat een prachtige verhalen Nicole!
    Lekker genieten
  3. Fenneke:
    13 september 2017
    Wat doe je leuke ervaringen op, echt genieten. Superleuk om je belevenissen te lezen en de foto's te bekijken xxx
  4. Riet:
    14 september 2017
    Nicole, wat een mooi blog 2. Dit is iets wat je niet gauw zal vergeten al die ervaringen. Al die mooie en leuke dingen. Mooi omdit mee te kunne beleven