Week 1 Bali

30 augustus 2017 - Lovina, Indonesië

Mijn eerste Blog- Week 1 Bali

Hallo allemaal, hierbij mijn eerste blog. De komende 5 maanden zal ik jullie tijdens mijn minor bij Stepping Stones een beetje op de hoogte proberen te houden via deze blogs.
 Ik ben nu ongeveer een week op Bali en heb het erg naar mijn zin .
Vorige week zijn we na een lange vliegreis aangekomen in Bali.  Vanaf het vliegveld zijn we met de taxi naar Canggu gereden. We kwamen middenin de avonddrukte aan dus we hebben meteen kennis gemaakt met het hectische en chaotische verkeer in Bali. Iedereen haalt overal in, parkeert op de meest onhandige plekken en er wordt constant getoeterd. En je moet ook nog is links rijden. Op dat moment zag ik mezelf nog niet echt scooter rijden hier haha.
Canggu is een klein surferstadje in het zuiden van Bali. We hadden een klein hotel met een zwembad. De eerste dag waren we van plan om meteen de wekker te zetten om in het ritme te komen. Hier zijn we doorheen geslapen haha waardoor we pas om half 2 wakker werden en nog steeds in het Nederlandse ritme zaten. Toen maar snel naar het strand gegaan om te lunchen en lekker te zwemmen. De golven in Canggu zijn zo hoog dat ik er nauwelijks in durfde te zwemmen, laat staan surfen. Wel ontzettend gaaf om te zien. De mensen zijn super vriendelijk, iedereen spreekt je aan en wil een praatje maken. Het is hier al tussen 6 en 7 uur donker, waardoor de terugweg van het strand naar het hotel door de berm best griezelig was.Zonsondergang Canggu
De tweede dag hebben we een scooter gehuurd en hebben we de omgeving verkend.  Super mooi allemaal! We hebben onder andere de tempel Tunah Lot bezocht. Hier had je een prachtig uitzicht over zee. In het begin moest ik erg wennen aan de het links rijden en de drukte, maar na een tijdje went dit wel en begin je net zo asociaal te rijden als de rest. Dat is in Nederland wel weer even wennen denk ik haha. Je moet hier ook goed onthouden waar je de scooter hebt neergezet anders kan je hem echt niet meer vinden.Scooters Tunah Lot
De volgende dag zijn we met de Taxi naar Ubud gegaan. Ubud is weer heel anders dan Canggu, geen zee en meer toeristisch. Het hotel zat dit keer wel middenin de hoofdstraat, in Canggu zaten we best buitenaf.
In Ubud hebben we gewandeld door het centrum, de rijstvelden en de bossen. Een gave wandeling met veel mooie plekjes.Rijstterras Ubud
’S Avonds zijn we de barretjes van Ubud gaan verkennen. Doordat het zo toeristisch is zijn er veel leuke barretjes. De volgende dag hadden we met een Balinees afgesproken om bij hem mountainbikes te huren. Toen we bij hem aankwamen had hij alleen 1 scooter bij zich. Hij wilde ons met de scooter naar de fietsen brengen. Na even twijfelen hup met z’n drieën op 1 scooter. In het begin best eng maar ook wel weer grappig. Als je ziet wat mensen hier allemaal meenemen op 1 scooter, hele families, veel kratten bier, echt bizar. Met de mountainbikes zijn we door de rijstvelden gaan fietsen. De fietsen waren niet al te goed, mijn remmen deden het nauwelijks wat best eng was met alle heuvels. Uiteindelijk zijn we bij de villa van wat Nederlandse meiden die bij ons op school zitten gestopt en hebben we gezwommen. Daarna zijn we samen wat gaan eten en uit geweest in het centrum van Ubud, erg gezellig . CP lounge Ubud Alles is hier zo goedkoop, echt fijn! Voor het avondeten betaal je tussen de 1 en 3 euro!
De volgende ochtend werden we door Putu ( een van de eigenaars van stichting Stepping Stones waar we gaan werken) opgehaald in Ubud en zijn we naar Lovina gereden. Een super mooie en lange rit ( van ongeveer 3 uur) door de bergen en langs meren. Super gaaf om ook een keer op de scooter te gaan doen.
In Lovina werden we erg goed door de mensen van de stichting ontvangen. Uiteindelijk zijn we met de eigenaars en hun zoontje wat gaan drinken op het strand. Een heel ander strand dan in Canggu, de zee golft bijna niet waardoor je niet kan surfen.
In Lovina wonen we in een hotel. We hebben allebei onze eigen kamer en badkamer met terras met uitzicht op de bergen. Gelukkig zit er ook een zwembad bij.Zwembad hotel Bij het hotel woont een hele aardige vrouw die alles voor je wil regelen en je overal mee wil helpen. Echt fijn. De eerste nacht is super goed bevallen. Vandaag hebben we een lekker relaxt dagje aan het zwembad en de zee. Verder hebben we onze scooters vandaag gekregen, wat voor de komende 5 maanden ons transport zal zijn. Scooter Morgen zullen we Lovina en Singaraja wat beter gaan verkennen!

Lovina strand

Tot het volgende blog!

1. Roberto:
    30 augustus 2017
    Wat een leuk verhaal. Fijn datje ons op deze manier op de hoogte brengt. Mooi op later ook terug te lezen.
    Rode schoenen staan mooi bij je rode scooter. Enjoy...
  2. Angelique Appelo:
    30 augustus 2017
    Wat een leuk verhaal Nicole! Zo kunnen we lekker alles(niet alles vertellen hè) met je meebeleven.
  3. Adrie voskamp:
    30 augustus 2017
    Wat mooi daar allemaal he jaaa en erg goedkoop het eten maar ook erg lekker.ik weet het de zon gaat onder en dan is het pikkie donker heb je de zonsondergang al gezien bij de zee is zo mooi.De tempels zijn ook zo mooi en vriendelijk volk he nou meis kijk goed uit daar en geniet er nog maar lekker van.xxxxx van ons.
  4. Sylvia Diekema:
    30 augustus 2017
    Leuk om te lezen Nicole. Leuk dat het zo herkenbaar is wat je vertelt, zoals de drukte de scooters en idd met de hele familie en kippen erbij. In Lovina hebben wij gevaren met hele scholen dolfijnen. Hoop dat je dat ook kan. Veel plezier. Gr Sylvia
  5. Fenneke:
    30 augustus 2017
    Superleuk om je verhalen te lezen. Wat een belevenis! Mooie foto's, je ziet er goed uit :) x
  6. Henk:
    Hallo Nicole,

Gewelig dat jullie zo genieten daar,
    En erg leuk dat je ons zo op de hoogte houd van al je belevingen.

Groetjes Henk en Riet
  7. Hans:
    30 augustus 2017
    Keileuk te lezen je belevenissen daar
    Geniet met dolfijnen in livina
  8. Ineke:
    30 augustus 2017
    Wat een leuk verhaal Nicole en mooie belevenissen!
    Je wordt wel in de watten gelegd hé, wonen in een hotel en je eigen scooter voor de deur.
    Geniet er maar lekker van!
  9. Marion Gamelkoorn:
    31 augustus 2017
    Hey Nicole. ..super leuk blog. .Ben lang geleden ook op Bali geweest en ik vind het zo leuk al die bekende namen voorbij te zien komen...Geniet maar lekker
    Xxx